- Szczegóły
- Odsłony: 103
W minionym tygodniu nasza szkoła po raz dziewiąty organizowała Szkolny Kongres Psychologiczny pod hasłem *„Zaloguj się do siebie – o byciu obecnym w realnym świecie”*. Tegoroczna edycja koncentrowała się na uważności, dobrostanie psychicznym i równowadze między światem online a offline.
Uczniowie uczestniczyli w wykładach i warsztatach prowadzonych przez specjalistów z zakresu psychologii, pedagogiki i profilaktyki uzależnień. 2LoTv przygotowała również sondę o uważności i obecności w realnym świecie, z której wynika, że coraz więcej osób świadomie ogranicza czas w sieci, by zadbać o relacje i samopoczucie.
Szczególnym wydarzeniem tegorocznego kongresu był wykład prof. Jacka Pyżalskiego, cenionego pedagoga i badacza relacji w świecie nowych mediów. Profesor w swoim wystąpieniu poruszył niezwykle aktualny temat wpływu technologii i mediów cyfrowych na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Podczas prelekcji wskazał zarówno pozytywne, jak i negatywne aspekty korzystania z nowych technologii. Podkreślił, że internet i media społecznościowe mogą być przestrzenią rozwoju, edukacji i kontaktu z innymi, jednak niosą ze sobą także ryzyko przeciążenia informacyjnego, uzależnienia od ekranów czy spadku samooceny. Profesor zwrócił uwagę na zjawisko porównywania się w sieci, które często prowadzi do frustracji i zaniżonego poczucia własnej wartości. Wspomniał również o potrzebie budowania tzw. cyfrowej higieny – świadomego, zrównoważonego korzystania z urządzeń elektronicznych. Zachęcał młodych ludzi, by regularnie „wylogowywali się” z sieci i wracali do świata realnych relacji, rozmów i doświadczeń. Jego wykład stał się inspirującym punktem wyjścia do wielu dyskusji wśród uczniów i nauczycieli o tym, jak mądrze korzystać z technologii, nie tracąc kontaktu z samym sobą. 
 W ramach kongresu odbyło się również szkolenie dla specjalistów z białostockich szkół średnich, prowadzone przez Wiolettę Toczko, specjalistkę terapii uzależnień, oraz prof. Jacka Pyżalskiego. Uczestnicy szkolenia omawiali nowe wyzwania wychowawcze i terapeutyczne związane z funkcjonowaniem młodzieży w świecie cyfrowym, wymieniali doświadczenia oraz poznawali skuteczne strategie wspierania uczniów w utrzymaniu równowagi między online a offline. 
 Kongres tradycyjnie objął również spotkanie z rodzicami, podczas którego prof. Pyżalski podkreślał rolę dorosłych w kształtowaniu zdrowych nawyków cyfrowych młodzieży. Zwrócił uwagę, że kluczem jest dialog, obecność i wspólne towarzyszenie dziecku w świecie nowych technologii, a nie kontrola czy zakazy.
Symbolicznym akcentem wydarzenia była herbatka dla każdego ucznia – przypomnienie o potrzebie zatrzymania się i wsłuchania w siebie.
IX Szkolny Kongres Psychologiczny ponownie udowodnił, jak ważne są rozmowy o emocjach, relacjach i zachowaniu równowagi w świecie przepełnionym technologią.
Agnieszka Czajkowska
- Szczegóły
- Odsłony: 123
22 października 2025 r. młodzież ze Szkolnego Koła Wolontariatu odwiedziła katolickie i prawosławne groby nauczycieli, którzy przez wiele lat byli związani z historią szkoły. Uczniowie uporządkowali mogiły, usunęli liście i stare znicze. Wolontariusze zapalili nowe znicze i pomodlili się.
Dziękujemy wszystkim zaangażowanym uczniom za pomoc w zadbaniu miejsca spoczynku Profesorów.
- Szczegóły
- Odsłony: 166
Terminarz Olimpiady:
I ETAP – szkolny
Część I – test papierowy
06.10.2025, godz. 13:00–13:45
Część II – test on-line
03.11.2025, godz. 10:00 – 07.11.2025, godz. 15:00 – test on-line na terenie szkoły.
II ETAP – półfinał
Część I – test on-line
24.11.2025, godz. 12:00–12:45 – woj. mazowieckie, pomorskie, podlaskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie
Część II – rozmowa on-line
12.01.2026 – 15.01.2026 – rozmowy przez komunikator internetowy
III ETAP – finał
06.03.2026 – 08.03.2026 – Finał w Poznaniu: część pisemna, część ustna, ogłoszenie wyników oraz gala finałowa
Wszystkie informacje znajdują się na stronie Olimpiady: https://oja.wsjo.pl
Koordynator Olimpiady Języka Angielskiego
Marta Tupalska
- Szczegóły
- Odsłony: 131
Eliminacje szkolne olimpiady odbyły się w piątek 17 października. Do etapu okręgowego zakwalifikowali się następujący uczniowie naszej szkoły:
1. Aleksandra Witek 8a
2. Agata Czerchlańska 8a
3. Konstanty Brzozowski 7a
4. Albert Sosnowski 7b
5. Maciej Koda 8a
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
Koordynator Olimpiady:
Ewa Sobecka 
- Szczegóły
- Odsłony: 110
21 października odbył się Turniej Tenisa Ziemnego w Centrum Tenisowym Richi z okazji Święta Szkoły .
Uczniowie mieli okazję sprawdzić swoje umiejętności sportowe. W rozgrywkach wzięli udział uczniowie SP i LO .
Najlepsi uczestnicy zostali nagrodzeni pamiątkowymi medalami i słodkościami .
Klasyfikacja końcowa dziewcząt :
1.Amelia Artemiuk kl.8B
2.Emilia Szczepańska kl. 4A
3.Liliana Dakowicz kl. 4E
Wśród uczniów SP:
1.Albert Sosnowski kl.7B
2.Mateusz Fidziukiewicz kl.7C
3.Aliaksei Makouski kl.7A
4.Pawel Poliński kl.7B
Wśród uczniów LO:
1.Stanislaw Matys kl. 3E
2.Gabriel Kowalewicz kl.4D
3.Piotr Kita kl.4D
4.Mateusz Lubowicki kl.1C
Organizator:
p.prof. Urszula Kunowska
Podkategorie
Strona 2 z 265
 
																			 
						 
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                     
                            
                            
                                                    